AKTIVITETER I RIDESKOLEN

Rideskole-/trænings stævne den 1/6 2019 fra 08:30 til ca. 16:30

 

Århus Rideklub (AAR) byder velkommen til rideskole og træningsstævne for alle rideskolens elever samt for de private heste/ ponyryttere, der er medlem af AAR. (OBS! Ekvipagen må ikke have opnået placering i klassen ved distriktsstævner i dressur.)

 

Elevheste/ponyer og private heste/ ponyer starter særskilt i klasserne. Elever som har part i rideskolens heste/ponyer starter sammen med de private. (Husk at angive dette tydeligt på tilmeldingskuponen).

 

Klasse Klokken ca. Program
1 08:30 – 09:30 % klasse over 18 år bane A. Privat/part/rideskole
2 09:30 – 11:30 % klasse under 18 år bane A og B. Privat/part/rideskole
3 11:30 – 12:00 LC3 rideskoleelever
4 12:00 – 13:30 LC1 rideskolelever
5 13:30 – 15:00 LD1 (bane B) – individuelt program uden galop
6 15.00 – 16.30 LD1 (bane B) – holdridning (trækker tilladt)

 

Stævnet afholdes på gårdspladsen. Der vil være en hyggelig Café, hvor det er muligt at købe mad og drikke til overkommelige priser. Så tag familien med til en hyggelig stævnedag på Vilhelmsborg.

 

Husk - ovenstående er de foreløbige tider for stævnet. De endelige tider vil afhænge af antallet af deltagere i de enkelte klasser, endelige starttider kommer på hjemmesiden den 31/5 2019

 

Tilmelding og betaling skal ske senest fredag den 24/5 2019.

- Efteranmeldelser mod dobbeltgebyr.

Tilmeldingsblanketter kan fås ved underviserne eller printes ud fra hjemmesiden, eller send mail.

 

Tilmelding foregår på følgende måde:

 

1) Mail: Skriv en mail til kontoret@aarhus-rideklub.dk i mailen angives flg:

 

  1. Rytterens fulde navn og alder
  2. Hvilke klasser man vil deltage i (Husk at angive det tydeligt, hvis du vil stille op i en blandet klasse (Privat/part/rideskole)
  3. Navne på 3 rideskole- heste/ ponyer du kunne ønske at stille op på
  4. Navnet på din (private) hest/ pony

 

Betaling skal ske ved tilmelding og skal indsættes på konto: 5072 1110331 – Husk påfør fulde navn på rytter/ eleven!

 

2) Udfyld og aflever tilmeldingsblanket til din underviser/postkassen ved kontoret
   –> indsæt startgebyret på konto: 5072 1110331 – Husk angiv rytters navn

 

Prisen er 75 kr. pr. klasse. 

Obs. LD1 holdridning koster kun 50 kr.

 

Print dressurprogrammer og tilmeldingsblanketter fra siden her.

 

Ridelejr for privat- og partryttere i Aarhus Rideklub 2019

 

Tidspunkt: 4/7-2019 kl. 08:00 – 7/7 2019 kl. 16:00. 

Sted: Aarhus Rideklub, Vilhelmsborg

Overnatning: VIP loungen ovenpå sekretariatet i Blå hal

Pris: 1350,00 kr excl. Djurs Sommerland dagsbillet.

Djurs Sommerland: 3/7-19 kl. ? retur kl.: ???

Separat info og tilmeldingsseddel kommer senere.

 

I inviteres hermed til Aarhus Rideklubs årlige sommer ridelejr for Privat og Partryttere. Lejren bliver afholdt på Vilhelmsborg, og vi overnatter i VIP loungen ovenpå sekretariatet i Blå hal. Morgenmad, frokost, eftermiddagsmad og aftensmad spiser vi i rytterstuen. Undervisningen kommer til at foregå i gul og blå hal, samt på banerne nede ved terrænbanen. Igen i år deler vi faciliteterne med ung i DV, så programmet bliver tilrettelagt under hensyntagen til dette

 

Hvem kan deltage?

Privat- & Partryttere i AAR fra 10 – 18 år samt medlemmer af AAR, der medbringer egen pony/hest (der betales dog 100 kr. ekstra for leje af boks og strøelse )

 

Hvis alle hjælper til med noget, får vi den bedste lejr igen i år

Husk at der mangler hjælpende hænder, f.eks. kokke M/K’ere, til at fremtrylle aftensmad for de unge feinschmeckere (fint ord for kræsne børnemunde) og de hjælpende ånder på ridelejren. Morgenalfer, der dækker borde og sætter mad frem til de sultne lejrdeltagere, og rydder op igen. Nogen der er gode til at bage masser af boller og kage til de sultne munde Se den opdaterede liste over hjælperopgaver og byd ind hvor der mangler hænder. En voksen mere, der har lyst til at overnatte, så der er mere end en til at putte og sige shhhh nu skal vi altså sove Zzzzz

 

Hvad skal vi så lave?

Mest af alt skal vi hygge os og have det sjovt med vores 4 benede og 2 benede venner. Måske skal vi også ride skovtur, dressur, springe, lave horsemanship, ride kvadrille, ride uden sadel ride over bomme og hvis vejret tillader der, skal vi helt sikkert grille skumfiduser, pølser, springe minispring, lave orienteringsløb, øve programridning og meget andet. Vi er gået i tænkeboks og lover at lave det bedste program vi kan finde på

 

Tilmelding foregår pr mail til Lene på kontoret@aarhus-rideklub.dk hvor der oplyses

navn og mobilnummer på deltager og på den forælder der kan kontaktes, hvis det bliver nødvendigt. Betaling bliver sat på faktura og tilmelding er bindende.

Navn på hest/ pony/ part – udarbejder program med navne, som skal staves rigtigt

Oplys også gerne om allergier, medicin, eller andre informationer, der kunne være vigtige/ relevante for os.

 

Pakkeliste:

  • Godt humør og positiv ånd
  • Madras, luftmadras, eller liggeunderlag
  • Dyne / sovepose, pude, sengelinned, lagen og et tæppe til at ligge ovenpå luftmadrassen
  • Toiletsager
  • Håndklæder
  • Nattøj
  • Almindeligt tøj og fodtøj der tåler leg og løb
  • Ridetøj: Ridehjelm, ridestøvler / gummistøvler (hvis vejret er vådt og regnfyldt).
  • Ekstra sko til stalden - det kan være rart ikke at skulle gå rundt i ridestøvler / gummistøvler hele dagen. Medbring derfor gerne lukket fodtøj til stalden – det er af sikkerhedsmæssige årsager ikke tilladt at gå i sandaler i stalden
  • Lommelygte, mobillader
  • Evt. Snacks til eget forbrug (hygge i VIP loungen før tandbørstningen), man kan jo bytte lidt med naboen og få en ny ven



INTROMÆRKER


Aarhus Rideklub tilbyder løbende kurser i intromærke 1 & 2. Intromærkerne henvender sig til begyndere og let øvede, og har til formål at give eleverne viden om eget sikkerhedsudstyr samt færdigheder i at håndtere hesten sikkerhedsmæssigt forsvarligt. Desuden lærer eleverne at strigle, rense hove og sadle op.


 

Én Fredag hver måned fra april til oktober kan man tilmeldes en skovtur på elevheste – begrænset antal pladser – følg opslag i mappen for enetimer. 

Elevstævne 12. maj 2012 LC3
Elevstævne 12. maj 2012 LC3