Når du går til ridning i Aarhus Rideklub vil du både lære at ride, men også få den fornødne viden om hesten, som sikrer, at du kan omgås heste på en forsvarlig måde. Der er forskellige krav til, hvilke aktiviteter du må udøve i klubben, som kan være afhængige af, hvilke ryttermærker du har taget.

I rideskolen er ryttermærkerne eksempelvis retningsvisende for, hvilket niveau du kan gå til ridning på. Det er din underviser, som indstiller dig til ryttermærkeprøve, og selve prøven foregår online. Læs mere under Om Aarhus Rideklub.

For at kunne gå til ryttermærkeprøve er det vigtigt at du har oprettet en Go!-profil og har Aarhus Rideklub som foretrukken rideklub. Når du har oprettet en profil sender du en mail til kontoret@aarhus-rideklub.dk med dit nummer og beder om at få bestilt en ryttermærkeprøve. DRF anbefaler, at du har oprettet din profil min. 7 dage før du skal til prøve. Man kan læse materialet på Go, prøverne er gratis og man kan ikke dumpe.

Der vil, afhængig af hvilken prøve du er til, være spørgsmål, som både omhandler ridning og generel omgang med – og viden om heste. Når du har bestået prøven, vil du få et badge på din Go!-profil, så alle kan se, at du har bestået ryttermærket. Du kan få et diplom og en ryttermærkenål til din ridejakke.

Sådan opretter du din profil