Særligt for ryttere i rideskolen

Velkommen til rideskolen i Aarhus Rideklub

Når du kommer til ridning i ridekolen skal du selv sørge for, at hesten du skal ride på bliver striglet, sadlet op og af. For nye børneryttere kræver det, at der er forældrestøtte. Forældrene skal også være behjælpelig med trækning i ridehuset, hvis der er brug for det.

Klubben har en række unge ryttere, der hjælper i stalden om eftermiddagen. Disse hjælpere er øvede ryttere, der kan hjælpe og forklare, hvordan du strigler, sadler op og af.

Alle skal bære ridehjelm, forsvarligt fodtøj og eventuelt sikkerhedsvest, når de rider. Se sikkerhedsreglerne under Ny i Klubben

Af hensyn til sikkerheden skal børn også bære ridehjelm i stalden, og når de trækker hesten frem og tilbage mellem stald og ridehus.

Af hensyn til vores heste, skal rytterens vægt matche den hest man rider på. Det anbefales, at en rytters vægt højest må være 20% af hestens vægt. Vi har ikke særligt store heste, så vi kan ikke tilbyde ridning på vores elevheste, hvis man vejer mere end 100 kg.

Undervisningen i rideskolen foregår i hallen, som ligger i forlængelse af opvisningshallen. Vi kalder hallen Gul Hal, selvom dørene ikke er gule længere. Hallen rummer en 20×60 bane med spejle.

Nogle gange i sommerhalvåret rider vi på de udendørs dressurbaner ved skoven.

Der er som hovedregel ingen ridning i skolernes ferier og på helligdage.

Afbud

Af hensyn til hestenes motionering bedes du melde afbud til rideundervisningen i god tid, gerne per SMS til underviseren eller på 51 23 17 42. Dette er vigtigt, så alle vores heste kommer ud hver dag.

Ved afbud til en ridetime tilbyder klubben ikke nogen form for refusion af betalingen.

Desuden bedes du komme en halv time før ridetimen, så der er tid til at strigle og sadle op, så du er klar, når ridetimen starter.

Udmeldelse

Udmeldelse af rideskolen kan ske ved udgangen af en måned og skal meddeles på mail inden den 20. i måneden før til vores administration.

Klubben kan ikke garantere, at du kan komme på det samme hold igen, hvis du melder dig ud og senere ønsker at komme tilbage. Vi har af og til lange ventelister på mange af vores hold.

Kontakt administrationen

Ønsker du en prøvetime hos os?

Det kan være svært at vide, om ridning er noget for én, før man har prøvet det. Derfor tilbyder vi en gratis prøvetime, hvor du kan få en idé om, hvordan det er at gå til ridning hos os. Vi har ofte ventelister til vores hold, og man kan først få en prøvetime, når der er en ledig plads på det hold, man er skrevet op til.

Ønsker du at blive skrevet op, kan du sende en mail til kontoret@aarhus-rideklub.dk, og vi vil vende tilbage til dig.

Vær opmærksom på, at nogle af vores hold har ventelister. Du er derfor først tilmeldt, når du har fået en bekræftelse fra os.

Kontakt administrationen