Eventoversigt

Klubmøde

Klubmøde - tema: Hestevelfærd

Antal tilmeldte: 3 Pris: 0,- Lokation:
Bedervej 101
8320 Mårslet
Dato:
07-09-2024 09:00 - 12:00
Sidste frist for tilmelding:
01-09-2024
Beskrivelse

Vi vil gerne invitere alle klubbens medlemmer til klubmøde med temaet hestevelfærd for vores rideskoleheste og opstaldede heste i Aarhus Rideklub. Vi ved alle, hvor essentielt det er at sikre vores hestes trivsel og sundhed, og derfor vil vi gerne samle jer til et møde, hvor vi sammen finder frem til, hvor vi kan blive bedre, og hvordan vi kommer derhen.

Det er vigtigt, at du tilmelder dig, så vi kan sørge for, at der er plads nok. Vi er en stor klub med mange medlemmer, og ind imellem kan det knibe med pladsen i vores egne faciliteter. Sørg også for at sende dine forslag ind via linket nedenfor, så vi kan få et effektivt møde.

Dato og Tid

Lørdag den 7. september 2024, kl. 09:00

Kommer senere, når vi har en ide om antal tilmeldte.

Dagsorden

1. Velkomst og Introduktion

Kort præsentation af mødets emne og betydning.

2. Retningslinjer fra Dansk Ride Forbund (DRF)

Præsentation af de nyeste retningslinjer og krav fra DRF vedrørende hestevelfærd.

3. Retningslinjer fra Dansk Ride Instruktør Forening (DRIF)

Information om de vigtigste punkter og anbefalinger fra DRIF, der sikrer optimal velfærd for vores heste.

4. Forslag fra medlemmerne (indsendt på forhånd)

Vi har lært af vores fejl fra sidste møde, hvor der gik rigtig meget tid med at skrive ned og gruppere forslag. Denne gang prøver vi i stedet at samle jeres ideer på forhånd, så mødet kan blive mere effektivt, og vi kan få startet nogle interessante snakke om de forslag, der er kommet.

Under dette punkt vil vi i fællesskab gennemgå indsendte forslag og erfaringer fra medlemmerne. Alle medlemmer bedes indsende deres forslag inden mødet, så de kan blive behandlet struktureret og effektivt.

Forslag sendes via formular her

5. Prioritering af ideer

Fælles prioritering af de vigtigste indsatsområder, der skal implementeres i klubben for at forbedre hestevelfærden.

6. Opsummering og næste skridt

Sammenfatning af mødets diskussioner og beslutninger.

Hvorfor er dette klubmøde vigtigt?

Hestevelfærd er vores fælles ansvar og en nødvendighed for hestenes skyld, men også for at vi fortsat kan få lov at dyrke vores højtelskede sport. Dine bidrag er afgørende for, at vi kan sætte standarden for hestevelfærd højt i Aarhus Rideklub. Men forbedringer kan også koste penge eller tage tid, derfor er det vigtigt, at vi får taget de rigtige belutninger om, hvad der skal prioriteres - og i hvilken rækkefølge.

Vores sponsorer